Sidor

torsdag 24 mars 2011

Dag 24, En bok du önskar att många fler läste

Det finns så många bra böcker som jag tycker att alla borde läsa. Dessutom finns det många andra som har en massa böcker som de tycker att jag borde ha läst. Oftast måste jag erkänna att jag läser för att underhållas och må bra men då och då läser jag böcker som också tar upp viktiga ämnen även om det ofta är obehaglig läsning. I många fall är det lättare att blunda för allt det hemska som händer både i världen och i vår närhet för att skydda sig själv från att må dåligt.

Ofrivilligt sex i alla former (och oavsett anledning!) är ett sådant ämne som gör mig väldigt arg, men som också är viktigt att läsa om och som man aldrig får blunda för. Här kommer två exempel på böcker om detta, som jag tycker alla borde läsa, båda av författaren Christina Wahldén…





...och ett par filmer

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar