Sidor

tisdag 19 april 2011

Häxor

När jag tänker på påsken så tänker jag på godis, kycklingar, ägg och HÄXOR!

Jag tycker att det är väldigt spännande med häxor, och vill man läsa en riktigt bra bok som handlar om otäcka häxor kan man låna Häxorna av Roald Dahl.

Häxorna handlar om en liten pojke som bor med sin mormor, eftersom hans föräldrar har dött i en bilolycka. Mormorn har berättat för pojken att det finns elaka häxor, som hatar barn. Mormorn berättar även att häxorna alltid har handskar och peruk, så att pojken ska känna igen en häxa om han ser en.

När mormorn blir sjuk måste de åka till ett hotell, och där visar det sig att häxornas årliga möte äger rum! Pojken lyssnar på mötet och för höra att häxorna vill döda alla barn i hela världen.

Vad ska han göra för att hindra de elaka häxornas onda planer? Ja det får du veta om du läser boken!

Det finns även en bra filmatisering av boken, som jag verkligen kan rekommendera såhär i påsktider!

/Lisa

Ps. Om du som jag gillar häxor, kan du läsa mer här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar