Sidor

tisdag 26 april 2011

Välkomna tillbaka!

Nu är vi tillbaka efter några härliga dagar med sol, påskägg och bra böcker!

Som ni kunde läsa i det här inlägget så hade alla vi bloggare valt böcker som vi ville läsa under påskhelgen. Jag valde Vad hände med Jennie av Caroline B. Cooney och den blev utläst väldigt fort! Det är den andra delen i en serie med tre böcker, så jag har egentligen läst i lite fel ordning. Så om ni vill läsa i rätt ordning (den första boken heter Saknad-Jennie 3 år) och inte vill veta vad som händer i del två, får ni sluta läsa nu!

Vad hände med Jennie handlar om en tjej som blev kidnappad när hon var liten. När hon ser en bild på en liten tjej på ett mjölkpaket känner hon igen sig själv, och efter en del efterforskningar hittar hon sin "riktiga" familj.


Det blir bestämt att hon ska flytta tillbaka till sin biologiska familj, men det är verkligen inte så lätt. Hon måste lämna sina vänner och sin pojkvän, för att flytta till en stad hon aldrig bott i. Jennie har nämligen hela livet hetat Janie och hon älskar sina fosterföräldrar som hon hela tiden trott var hennes mor- och farföräldrar. Hennes fosterföräldrar har inte vetat om att Jennie varit kidnappad, utan de har trott att det var deras dotters barn.

Vad hände med Jennie är en bok med mycket känslor, och nu är jag väldigt sugen på att läsa fortsättningen, Måste Jennie välja?

/Lisa

1 kommentar:

  1. Tänkte först att "hmm, det här känner jag nästan igen". Och så kom jag på att det var för att jag läst Måste Jennie välja? för en massa år sen.

    Visste nog inte ens att det fanns en tidigare bok. Det kanske kan förklara en del som jag minns som oklarheter i den jag läste...

    SvaraRadera