Sidor

lördag 30 april 2011

Valborg under vatten

Hejsan, hejsan! Oftast så bloggar vi ju inte på lördagar och söndagar, men idag tänkte jag göra ett undantag. Jag jobbar nämligen, men eftersom solen skiner från en molnfri himmel OCH det är Valborgsmässoafton är det inte så många som besöker biblioteket.

Jag har läst lite på Wikipedia om Valborgsmässoafton och det har varit allt från vårfest till helgonfirande till häxhögtid/häxbekämpningstid under årens lopp. Idag är det rätt få som tänker på vare sig helgon eller häxor. Istället firar de flesta våren och ljuset.

Själv tänker jag inte gå ut ikväll. Jag tycker nämligen väldigt illa om pangarna och smällarna som blir av raketer. Jag tänker istället ligga i soffan och läsa en helt ny bok, Mörkt liv av Kat Falls. Den utspelar sig i framtiden när det finns människor som bor under havsytan. Det är egentligen allt jag vet, men jag tycker det låter mycket, mycket lovande. Och så är ju framsidan väldigt snygg.

Glad Valborg på er!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar