Sidor

tisdag 11 december 2012

11 december


När jag var liten älskade jag att titta på julkalendern på tv. På morgonen innan jag gick till skolan åt jag frukost framför tv:n, ofta i sällskap med en lussebulle. Jag har gillat de flesta julkalendrarna som har varit, men några ligger mig varmare om hjärtat.

En av dem är Ture Sventon, privatdetektiv. Den gick som julkalender 1989 och då var jag 8 år! Jag tyckte att den var väldigt spännande och rolig och mina favoriter var Ture och Vesslan. Det jag framförallt kommer ihåg (har faktiskt inte sett det sedan det gick) var Vesslans låna smala skor!

Det är inte bara jag som gillar just den julkalendern, utan den brukar omnämnas som en av de bästa! Nu var det ju ett tag sedan den gick, men som tur är så kan du komma in och låna på biblioteket!

/Lisa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar