Sidor

söndag 23 december 2012

23 december


Dan före dopparedan! Det är det idag! Tänk, imorgon är det julafton! När jag var liten gick alltid samma program på TV dagen före julafton. Det var Tales of Beatrix Potter, en dansföreställning där alla dansare ser ut som djuren Beatrix Potter tecknade och skrev om. Jag fullkomligt bara älskade detta program! Mamma brukar berätta att jag redan som treåring satt helt trollbunden under denna en och en halv timme långa balettföreställning.

Jag kan säga att denna fascination aldrig har gått över. Jag tycker filmen/föreställningen Tales of Beatrix Potter är jätte, jättebra och för mig finns det nästan ingenting som ger sådan julkänsla som Jemima Puddle Ducks dramatiska flykt från räven (som vill äta upp henne!) eller grodan Jeremy Fishers galna dans i regnet.

Till min stora förtjusning äger biblioteket Tales of Beatrix Potter, och även om det bara är jag som fylls av julkänsla vill jag ändå rekommendera denna storslagna föreställning till precis alla er där ute!



/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar