Sidor

fredag 21 december 2012

21 december



Denna vackert rymdsvarta bok vill jag ge mig själv i julklapp!

Jag tänker att jag kanske måste tjuvöppna den och starta läsningen redan i morgon. Den börjar nämligen så här: "STRESSLETA JULKLAPPAR på kvällen den 22 december, vilket skämt." Det vore ju passande att just den kvällen sträcka ut sig i soffan och läsa om hur Turk motvilligt trängs i Stockholms city med kompisen Adrian. Och känna att man slipper det och i stället får njuta en god bok i lugn och ro.

De kända författarna Niklas Krog och Lina Forss har tillsammans skrivit Turk & Timotej: En Natt. Bokens baksidestext utlovar "en kärleksroman för alla som väntar på och längtar efter det magiska livsförändrande mötet." WOW,  jag anar stoft av Vintergatan och en glimt av Sjunde himlen. Jag spår en gnistrande julhistoria.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar