Sidor

tisdag 11 januari 2011

Bra böcker & the room

2010 var ett riktigt bra bokår som bjöd på många trevliga läsupplevelser, med både helt nya böcker och en del fortsättningar på bokserier som jag gillat. Häromveckan fick jag äntligen veta hur det gick för Katniss, Peeta och Gale i Revolt, och jag kan säga att jag inte blev besviken på hur Hungerspelstrilogin slutade.

En annan favorit från 2010 var Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo som både är charmig och rolig att läsa. Jag gillade även Johanna Thydells Ursäkta att man vill bli lite älskad. En annan superbra bok som dessutom vann Augustpriset var Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Den är så bra och förtjänade verkligen sitt pris.


Jag tittar väldigt mycket på film, men dessvärre har jag missat Tusen gånger starkare som kom 2010. Det får helt enkelt bli något att se fram emot 2011. Men en film som jag hunnit se är Narnia, Kung Caspian och skeppet Gryningen. Extra kul var även att jag såg den när jag var i Thailand! Jag gillar serien om Narnia väldigt mycket och tyckte att det var en mysig och bra film.


Om jag ska gå över till saker som hänt här på bibblan så är det första jag tänker på invigningen av the room! Gänget som var här drack bubbeldricka och åt godis och stämningen var på topp. De lyckliga som var med på invigningen fick dessutom äran att bli de första som fick låna de nya fina böckerna. Sammanfattningsvis var det en trevlig kväll och jag hoppas att ni har tyckt att the room har varit ett bra tillskott till biblioteket. Det kan jag lova att jag tycker!







2011 ser jag fram emot fortsättningen på Pretty little liars. Del fyra kommer i februari och jag läängtar! Det är verkligen en väldigt spännande serie och jag vet inte hur jag ska kunna vänta åtta böcker på att få veta hur allt ligger till.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar