Sidor

fredag 14 januari 2011

Fru krokodil och en bok man kanske vill gifta sig med

Jag vill först göra ett tillägg till det Linda skrev igår: Vi andra bloggare är precis lika glada som Linda själv över att hon har börjat jobba här. Det toppar biblioteksåret 2010!

Från året som gick minns jag också gärna en solig förmiddag i maj när vi gick på krokodilspaning i stadsparken. Ett verkligt höjdarminne!


Den som spanat efter fru Krokodil på senare tid har spanat förgäves; Hon tillbringar nämligen vintern på ett varmare ställe. Vem vet, kanske hade hon inte dubbdäck…
Men snart är det vår och då kommer hon att ligga hon på sin plats i vassen igen. För mig är det ytterligare en anledning att längta efter värmande vårsol och blommande rabatter.

Till dess kan man med fördel kura i soffan med sprillans nya böcker. Den jag tog hem häromdagen verkar mycket lovande.

Jag har knappt börjat läsa Himlen börjar här av Jandy Nelson, men omdömet som Sonya Sones ger boken fick mig att genast låna den. Författaren Sonya Sones är också hon ett mycket trevligt bloggminne från i fjol. Det är ju hon som har skrivit böckerna Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet och som svarade på våra frågor förmedlade av Karolina i höstas.

Om Himlen börjar här säger hon: ”Okej, jag erkänner, jag är förälskad i den här boken – den är vacker, briljant, passionerad, rolig, sexig och djup. När jag tänker efter vill jag nog till och med gifta mig med den.”

Fatta att jag lånade hem den! Jag tänker ägna lördagen åt att läsa och återkommer nästa vecka med vad jag tyckte. Vi får väl se om jag håller med Sonya S.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar