Sidor

tisdag 17 april 2012

Djuren i Australien

I Australien finns det väldigt mycket spännande djur. Det finns många läskiga och farliga djur, som hajar, spindlar och ormar. Jag är rädd för spindlar och ormar, så några sådana vill jag helst inte träffa. Däremot skulle jag gärna göra ett hajdyk om jag någongång fick möjlighet. Jag är även väldigt förtjust i kängurur, koalor och wombats. Wombat tänker du säkert nu, vad är det? Jo det är murvelliknande djur som är ungefär 70-120 cm långa och som väger mellan 20 och 40 kg och som bara finns i Australien.

Undrar om Annika har sett någon wombat, det ska kul att höra om när hon kommer hem!


Om man vill veta mer om Australiens olika djur, så är biblioteket rätta platsen. Kom in till oss och lär dig mer om djuren i Australien!

Så här ser en wombat ut. Visst är den söt! Bilden kommer ifrån http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WombatSideView.JPG
/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar