Sidor

tisdag 10 april 2012

Tintin

Jag har alltid gillat Tintin, och när jag var liten läste jag både seriealbumen, såg tv-serien och lyssnade på banden.

I höstas kom det en alldeles ny Tintinfilm, Enhörnings hemlighet, som är ett klassiskt Tintinäventyr. Filmen är animerad, i en stil som gör att karakärerna nästan ser ut som männsikor. I just den här filmen hittar Tintin ett dolt budskap i ett modellskepp, och det dröjer inte länge förrän det är full action. Dessutom är min favoritkaraktär Kapten Hadock med, bara det gör att jag vill se den!

Jag hann nämligen aldrig se filmen när den gick på bio, men nu har vi den på biblioteket så nu är det dags. Kom gärna in och låna den du också! Här nedan ser du trailern.

/Lisa

Ps. För dig som gillar den här varianten av Tintin så kommer det att komma flera filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar