Sidor

onsdag 25 april 2012

Millan och slottets hemlighet

Jag hoppas att alla ni som bor (och går i skolan) i Katrineholm har "träffat" Millan. En rolig, och lite tokig, tjej som delvis växte upp i den här staden på 60-talet. Jag brukar ta med mig Modiga Millan när jag bokpratar eftersom den boken handlar om när Millan börjar skolan. Och var går hon? Jo på Sandbäcksskolan! Det är det inte bara jag som gör. Annika har minsann också tipsat om Modiga Millan, och det i självaste matsalen på Sandbäcksskolan.


Tre böcker om Millan kom 2005-2007 och sedan har det varit lite tyst. Så förstå hur glad jag blev när författaren (som kanske är Millan själv som vuxen..?) Milena Bergquist nu har kommit med en ny bok om Millan.

Millan och slottets hemlighet utspelar sig inte i Katrineholm. Det är sommarlov och hela Millan familj ska på semester till Frankrike. De ska dessutom bo på ett riktigt slott! Med hästar och allt.

Fast jag får inte läsa den än. Det är så många andra som vill göra det före mig. Det gör dock inte såå mycket. Jag får istället gå och längta lite tills jag och Millan möts igen.

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar