Sidor

tisdag 12 oktober 2010

Beautiful dead

Nu har jag precis läst ut Beautiful dead- Jonas bok av Eden Maguire. Det är den första boken i en serie som kommer att bli fyra. När jag såg boken på hyllan nere i biblioteket blev jag väldigt sugen på att läsa den eftersom framsidan är så fin.

Beautiful dead handlar om Darina som är förtvivlad av sorg eftersom hennes stora kärlek Phoenix har dött i ett bråk med andra ungdomar. Under mindre än ett år har även tre andra ungdomar dött, Jonas, Arizona och Summer. Befolkningen är orolig för vad som pågår och samtidigt pratas det om att det händer mystiska saker vid en gammal lada inne i skogen.

När Darina upptäcker Phoenix och de andra döda ungdomarna i ladan tror hon först att hon har blivit galen av sorg. Men det visar sig att ungdomarna har blivit levande döda och att de har kommit tillbaka till den mänskliga världen för att få klarhet i omständigheterna kring sin död. Darina lovar att hon ska försöka ta reda på det, allt för att kunna få fortsätta vara med Phoenix.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt gillade den här boken till en början eftersom jag tyckte att det var för mycket Twilight över det hela. Men allt eftersom tyckte jag att det blev riktigt spännande och jag kan verkligen rekomendera den till er som gillar omöjlig kärlek a la Twilight. Jag är faktiskt riktigt nyfiken på hur det kommer att gå, så nu väntar jag på att tvåan ska dyka upp!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar