Sidor

tisdag 3 maj 2011

Amandas bok

Nu har jag läst en bok som handlar om något så spännande som en ung tjejs sexdebut. Amandas bok av Katerina Janouch handlar om Amanda som är väldigt nyfiken på det här med sex. Hon har aldrig gjort DET med någon än, men när det väl händer vill hon vara så förberedd som det bara går. Därför ser hon till att läsa på så mycket hon kan.

Problemet är ju då att Amanda inte har någon kille. Dessutom är hon så arg på Axel som går i samma klass. Axel som hon kände när hon var liten, men som inte ens hälsar nu. Men samtidigt som hon är arg känner hon något annat för Axel, något pirrigt...

Amandas bok är den första i en serie om tre tjejkompisars sexdebut. Nu väntar med spänning jag på del två, Jonnas bok som kommer hösten 2011. Här kommer ett litet smakprov!

Jag har gått och väntat på att det skulle hända, det som hände.
Jag kände det på mig. Som om jag var svartsjuk på förhand.
Som om jag hade en föraning om allt det som skulle ske.

/Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar