Sidor

tisdag 17 maj 2011

Modern Skönheten & odjuret

Som jag skrev här så är jag väldigt förtjust i Skönheten och Odjuret. Så när Annika kom igår med en bok som heter Beastly, ett odjur, och som är en modern skönheten och odjuret, kan jag säga att jag blev lyrisk.

Boken handlar om Kyle, som är snygg, rik, populär och otroligt dryg. Hela livet har han levt på att göra andra ledsna. Men när Kyle träffar häxan Kendra, blir han förvandlad till ett odjur, så han blir lika ful på utsidan som han är på insidan. Kyle blir förtvivlad och gömmer sig för omvärlden, med bara en hushållerska och blind privatlärare som sällskap. Det enda som kan bryta förtrollningen är om Kyle lär sig att älska någon. Problemet är bara att hon måste älska honom också...

Så, när jag kom hem från jobbet slängde jag i mig lite mat, och sen kröp jag ner under en filt i sängen. Sedan var det sträckläsning som gällde. När klockan var runt nio var den utläst. Under timmarna det tog att läsa boken var det som att befinna sig i vår vanliga värld, men med lite mer magi.

Jag är helt övertygad om att alla som gillar Twilight kommer att älska den här. Jag är såå avundsjuk på alla er som inte har läst den än, för ni har verkligen något att se fram emot!

Dessutom finns den som film. Det verkar inte som att den kommer att komma på bio i Sverige, men då får vi se den på dvd istället! Här är ett litet smakprov.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar