Sidor

måndag 23 maj 2011

Pussar

Förra veckan skrev jag att det väller in bokrecensioner, såhär i slutet av vårterminen. Därför kommer här en till från Strångsjö skola skriven av Alva Ström i 5-6:an. Hon berättar om faktaboken En puss är inte bara en puss av Carina Bodström.

Boken har tecknade bilder på varje sida och har inte så mycket text.

Boken handlar om pussar i olika kulturer.

Jag har lärt mig att en puss innehåller 250 baciller men dom är oftast ofarliga. Jag tycker Ebbas tips var bäst för dom var roliga t ex ”Pussas inte när du är förkyld det kan smitta”.

Boken får 9 av 10 för den var för kort.

Jag (Veronica) har också läst boken och tyckte att den var urcharmig, speciellt mycket tyckte jag om de underhållande bilderna. Vill du läsa mer om boken kan du spana in vad Johanna på bloggen Flaskposten skrivit.

/Upplagt av Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar