Sidor

torsdag 5 maj 2011

Läspepp!

Som jag skrivit tidigare är jag en flitig bokbloggläsare och en bok som det skrivits en del om på sistone både på bloggar och i annan press är Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson.

En anledning till att den har fått så mycket uppmärksamhet är att e-boksversionen är Sveriges första e-bok+. Tyvärr finns inte den att låna på biblioteket utan man måste köpa den och för att kunna få allt extramaterial som spellistor, kartor och annat så måste man läsa den på en iPad eller iPhone. Alldeles för många måsten tycker jag och väljer istället den gamla hederliga pappersversionen.

Boken handlar om Olivia som blivit dumpad och inte vet hur hon ska överleva utan sin pojkvän. På baksidan står det:
"Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag är en träffande, ifrågasättande, het ungdomsroman om att lyssna mer på sin kropp än på rykten som sprids"

Jag blir i alla fall lässugen. Vad tycker du?

Läsrapport kommer!

/Linda

1 kommentar:

  1. Boken verkar jättebra tycker jag. Fin framsida också!

    SvaraRadera