Sidor

tisdag 16 augusti 2011

Höstläsning

Under hösten kommer det dyka upp många nya böcker, och de som jag är mest sugen på att läsa är: Välkommen hem av Johanna Lindbäck, Jag vill bara att du gillar mig av Ingrid Olsson, Vem är du Johanna av Lin Hallberg, Flyga högt av Katarina von Bredow och Utan djur så dör jag! av Siri Spont.

De böcker som Johanna Lindbäck skrivit tidigare (t.ex. Saker som aldrig händer) har jag verkligen gillat, så därför är jag väldigt sugen på Välkommen hem.

Jag vill bara att du gillar mig handlar om flera olika ungdomar och deras längtan att bli omtyckta. Hoppas att den är så bra som den verkar.

Vem är du Johanna utspelar sig på Island och Lin Hallberg (som bl.a. skrivit Adzerk) reste t.om. dit för att göra research till boken. Dessutom handlar det om hästar, och det gör ju inte saken sämre precis!

Flyga högt verkar påminna väldigt mycket om Tusen gånger starkare. Måste läsa och kolla om det är så. Sedan gillar jag von Bredows andra böcker, så jag hoppas att den här är lika bra.

Så till sist men inte minst; Utan djur så dör jag! som jag vill läsa för att jag tycker att titeln är så bra, och för att framsidan är suverän.


Sådärja, det är vad som står på min läslista. Sedan kommer det ju såklart att tillkomma många fler allt eftersom, för det finns ju så mycket bra man vill läsa.

Vad vill du läsa i höst?

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar