Sidor

måndag 5 mars 2012

Eldprovet

Så fort det kommer en ny bok av Lene Kaaberbøl till biblioteket brukar jag knipa den! Eldprovet, första delen i serien Vildhäxa har dock funnits i minst ett halvår. Men, precis som de de flesta böckerna av Lene Kaaberbøl, när jag väl började läsa ja då slutade jag inte förrän boken var slut.

Clara är en rätt vanlig tjej, men efter några väldigt märkliga händelser visar det sig att hon är vildhäxa. Eftersom någon/något verkar vara ute efter Clara får hon åka till sin moster (som också är vildhäxa) för att försöka lära sig om sin nyfunna kraft. Så klart blir vistelsen hos mostern allt annat än lugn och skön!

Jag tycket mycket om Eldprovet. Jag gillar blandningen av det helt vanliga med det övernaturliga. Jag gillar också att vildhäxorna verkar tycka så mycket om djur, och att djuren gillar dem tillbaka.

När jag nu läst Eldprovet tycker jag att det var mycket klokt av mig att vänta några månader. Del två om Clara, Viridians blod, kommer nämligen ut i april. Det blir inte en så särskilt lång väntan det!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar