Sidor

tisdag 27 mars 2012

Spel

När jag var liten spelade jag jättemycket dataspel. Min brorsa var datafantast så vi skaffade dator väldigt tidigt i min familj. Redan 1986 fick brorsan sin första dator, men det var något helt annat än det är idag. Spelen vi hade såg ut som kasettband och det tog en hel evighet att få igång dem. Men som tur är går ju utvecklingen framåt, och efter något år byttes kasettbanden ut mot disketter, och då gick det betydligt fortare. Vi spelade alla möjliga spel, men en av mina favoriter var Bubble Bobble som faktiskt finns fortfarande. I det spelet har drakarna Betty & Patty blivit bortrövade av den elaka Grumple Grommit. Därför rycker Bob & Bub för att rädda dem. Ett väldigt underhållande spel som jag ängnat timmar åt!

Idag använder jag Internet väldigt mycket, men tyvärr så är det sämre med dataspelandet. Jag kan verkligen sakna det! Det är ju så kul att sitta med kompisarna och leva sig in i ett riktigt bra spel! Därför kan jag inte tipsa om något bra spel, men som tur är finns det ju andra som kan det! På biblioteket har vi tidningen PC gamer, och i den kan man läsa om alla möjliga typer av spel. Om jag skulle ta upp mitt spelande igen, skulle jag absolut kolla i den efter bra tips!

/Lisa

1 kommentar:

  1. Oh, Bubble Booble är helt klart mitt favoritspel också!

    SvaraRadera