Sidor

torsdag 22 mars 2012

Victoria

Dags för en presentation av...


Namn: Victoria

Född: På höglandet i de småländska skogarna 1985.

Böcker jag tycker om innehåller ofta: Gärna drömska och finurliga böcker om stort och smått. Läser också gärna böcker som handlar om samhällen och människor runtom i världen.

Min favoritbok när jag var 7 år, 9 år & 12 år: När jag var 7 år gillade jag att läsa sagor (framförallt av H C Andersen) och Lotta på Bråkmakargatan. När jag var 9 år var jag helt såld på Katitzi! Och så läste jag gärna Ture Sventon. När jag var 12 år tyckte jag bäst om att läsa dikter (mestadels från olika poesiantologier), men jag läste också gärna faktaböcker om andra länder och om design.

Den absolut bästa barn/ungdomsboken är: Vilken kluring! Men Lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry är ju fantastisk.

Min favoritfilm: Filmen Upp är lite av en favorit.

En bra bokblogg (förutom Bubblan i bibblan): Den hemliga trädgårdens blogg gillar jag för den handlar om barnböcker från hela världen.

Om jag skrev en bok skulle den handla om: Drömmar, dans och en bättre värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar