Sidor

onsdag 7 mars 2012

Vår!!

Nu är det vår! Eller hur? Solen lyser varje morgon och snön är borta så cykeln har fått komma fram. Jag tycker om alla årstider, men när våren väl kommer brukar jag känna mig helt färdig med vinter. Så även i år!

Det blir inte bara ljusare och enkelt att cykla den här tiden på året. Det kommer också mycket nya böcker. Några av dem vet jag att inte bara jag längtar efter. Exempelvis Monstrets dotter. Det är den andra delen i serien De utvalda, här har jag skrivit om första delen Tankeläsaren. Monstrets dotter handlar inte om Katsa utan om Flamma, en ny bekantskap. Hon har dock mäktiga förmågor och när hon börjar inse sin egen styrka skrämmer den henne. Hon vill nämligen inte bli som sin fruktade pappa. Jag är mycket spänd!


En annan mycket kär "vän" som jag längtar efter att träffa igen är Hicke Hiskelig Halvulk III. Efter en rätt lång väntan är han och Tandlöse tillbaka och ska i den nya boken (nästan) korsa Atlanten.

Fortsättningen på Cirkeln, Eld, vet jag att det är många som håller på att längta ihjäl sig efter liksom Lisa Bjärbos nya bok Allt jag säger är sant.


Som sagt, det finns all anledning att njuta av att våren är här!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar