Sidor

torsdag 8 september 2011

Izzys värld

Izzy är en tioårig tjej som just nu (i boken) har sommarlov. Alla hennes kompisar har planer för sommarlovet. Kvar i förorten, där hon bor blir bara hennes kompis Rodde och han går upp klockan tre för att dela upp tidningar så oftast är han för trött för att orka träffa Izzy. Det är lite deppigt när vi först får återse Izzy i den här andra boken om henne och hennes kompisar. Men lite att se fram emot på sommarlovet har hon faktiskt ändå. Hon ska ju få gå en dj-kurs inne i stan och så har det dessutom dykt upp en ny kille i kvarteret, Christoffer och han kanske inte alls är så ”muppig” som Izzy först trodde.

Jag har inte läst den första boken om Izzy och gänget, men när jag fick syn på den här andra bokens framsida så blev jag så sugen på att läsa den att jag genast lånade hem den och jag blev inte besviken! I början kändes det lite ovant med alla slangord som finns i boken, men efter ett tag tänkte jag inte på det längre. Izzy är en riktigt tuff tjej och jag ser fram emot att läsa mer om henne!

Här kan du se när Dogge Doggelito läser ur den första boken om Izzy. Dogge har skrivit böckerna tillsammans med Yoria Rivera :


/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar