Sidor

tisdag 27 september 2011

Vem är var?

Åh vad jag gillar böcker för de allra minsta! Här på bibblan kallar vi de böckerna för pekböcker, och det är de böckerna man börjar läsa när man är en liten plutt. Jag tycker också att det är roligt att böcker som jag läste när jag var liten fortfarande är populära! Som Totteböckerna av Gunilla Wolde och Maxböckerna av Barbro Lindgren.

Några pekböcker som är lite nyare är "vemböckerna" av Stina Wirsén. Jag tycker de är så härliga och illustrationerna är ju supermysiga. Jag tror även att de är väldigt uppskattade av sina små läsare!

För den som är biosugen kommer filmen "vem är var" som bygger på böckerna av Stina Wirsén. Filmen har premiär 7 oktober och den är 30 minuter lång. På SF:s hemsida kan man läsa:

I den nya filmen Vem är var? får vi följa nalle när hon letar efter sina kompisar och hur hon ringer på hos alla. Tänk hur olika det kan vara hemma hos folk. Vi får också vara med om en dramatisk taxifärd till sjukhuset. Vi får se hur himla superbra katten är på kullerbytta och hur väldigt arg nallen kan bli när det inte blir som hon vill och massor av annat. Ibland blir det bråk, fast det går alltid bra till slut i filmerna om nallen, fågeln, katten, nallegrisen och kaninen.

Visst blir man biosugen!

/Lisa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar